Fraktbetingelser

Levering

Normalt har du varene på postkontoret 2-4 dager fra vi har mottatt din bestilling. Posten eller PostNord varsler deg elektronisk (hvis du oppgir telefonnummer og e-postadresse) eller du vil motta hentelapp i postkassen. I høysesong (høst/vår) kan leveringen være noe senere, men legg til kommentar i kassen hvis det haster, så sender vi det samme dag.

Valg av transportør

I kassen velger du selv om du ønsker å bruke Posten/Bring eller Postnord. Du kan selv velge hvor pakken skal leveres. Fraktprisen varierer ut fra hvilken sone (postnummer) pakken leveres, og prisen oppgis i handlekurven.

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Hentes ikke pakken, returneres denne til oss – og du vil bli belastet for fraktkostnader på kr 300,-

PAKKEPOST MED SPORING: Pakken kan spores og du får hentelapp i postkassen eller på SMS om mobilnummer er oppgitt, og produktene hentes på ditt lokale postkontor eller leveres i postkassen. Du som kunde er ansvarlig for forsendelsen og må melde skader som oppstår etter at forsendelsen er overlevert fra oss til Posten eller PostNord.

HENTING I BUTIKK: Vi pakker din ordre og du kan hente varene på vår adresse: Steia 7, Alvdal. Avtal gjerne tidspunkt for henting via e-post, SMS, telefon eller melding. Vis frem kvittering ved henting av varene. Varer må hentes innen 90 dager.

For forsendelser med stort volum og vekt, kan det komme en tilleggsfaktura for ekstra porto. For større bestillinger, da kontakt med oss.

Betaling

Hos oss er det enkelt og trygt å bestille og betale

  • Legg varene i handlekurven
  • Når du er ferdig med å handle klikker du på handlekurven
  • Klikk på Kasse
  • Du får nå opp oversikt over handlekurven og totalsum
  • Vi benytter Wally, Vipps og kortbetaling (VISA og Mastercard) som betalingsløsning

Når bestillingen er gjennomført får du en ordrebekreftelse på e-post.

Faktura blir sendt ut når vi sender varen til deg slik at du mottar varen før du betaler. Trygghet for deg. Når varene blir sendt fra oss så mottar du e-post med sporingsnummer til din pakke. Du kan se status på alle ordre på min side.

Du mottar en e-post/SMS fra Posten eller PostNord når pakken er klar til å hentes på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk. Er pakken sendt som Pakke i postkassen, får du beskjed når pakken er levert i postkassen.

Vi er en norsk nettbutikk og alle varer blir sendt fra Norge.

Kontakt oss på e-post dersom du har noen spørsmål.

GOD HANDEL!

Kunder på Svalbard
Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 160,- .

Tapte pakker og fraktforsikring

Alvdalsbunad erstatter ikke pakker som er transportskadet eller om forsendelsen forsvinner. For å tegne ekstra forsikring, merk av for fraktforsikring i handlekurven. Vi anbefaler at alle ordre over kr 1000,- bør tegne ekstra transportforsikring.